are you social?      

A+ R A-
26 Ιαν

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε

Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
της Άννης Καρολίδου
Γεγονός είναι η αποχώρηση του καθηγητή Τάσου Μουρατίδη από την Εγνατία Οδό ΑΕ, καθώς, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έκανε δεκτή την παραίτηση που υπέβαλε ο μέχρι πρότινος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Μάλιστα, σήμερα το μεσημέρι, αποχαιρέτισε τους εργαζόμενους στην εταιρεία, χωρίς όμως να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους αφήνει το «καράβι» σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, ενώ η λακωνική ανακοίνωση της Εγνατίας Οδού., δεν διαφωτίζει στο ελάχιστο το τι προηγήθηκε της παραίτησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του κ. Μουρατίδη να παραιτηθεί, συνδέεται με την ένταξη της εταιρείας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, αλλά και με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, αν και στην επιστολή παραίτησης που εστάλη στις αρχές του μήνα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ο Τάσος Μουρατίδης επικαλείται προσωπικούς λόγους.
Φήμες έκαναν λόγο για έλευση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη τη Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη και επίσκεψή του στην εταιρεία, οι οποίες όμως διαψεύδονται, σύμφωνα με πηγές της Voria.gr.
Ωστόσο η παραίτηση Μουρατίδη, δημιουργεί προβληματισμό και ερωτηματικά, καθώς τα πράγματα για την Εγνατία Οδό Α.Ε., είναι τουλάχιστον καλύτερα από ότι πριν ένα χρόνο.
Η εταιρεία, από τα δάνεια των 1,1 δισ. ευρώ που είχε συνάψει επί υπουργίας Σουφλιά για τα λεγόμενα «ορφανά έργα», έχει καταβάλλει 600 εκατ.ευρώ. στις τράπεζες.
Μετά από τριετή καθυστέρηση, κατόρθωσε να θέσει σε προσωρινή λειτουργία πέντε σταθμούς διοδίων  ( σε Πολύμυλο Κοζάνης, Ιάσμο Ροδόπης, Ανάληψη Λαγκαδά, Μαλακάσι Ιωαννίνων και Τύρια Θεσπρωτίας), με τα έσοδα από τους οποίους θα καλύπτεται περίπου το κόστος συντήρησης του άξονα που υπολογίζεται μεταξύ 50-70 εκατ. ευρώ.
Το κυριότερο όμως είναι ότι η εταιρεία, έχει τεχνικό αντικείμενο αν και σημαντικό περιορισμένο σε σχέση με τα χρόνια εκτέλεσης του μεγάλου έργου του κύριου άξονα της Εγνατίας Οδού.
Συγκεκριμένα, στα 500 εκατ. ευρώ ανέρχεται συνολικά ο προϋπολογισμός των καθέτων αξόνων Φλώρινα- Νίκη, Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή και, Χαλάστρα – Εύζωνοι. Τα δύο πρώτα έργα έχουν δημοπρατηθεί, έχει επιλεγεί ανάδοχος  και στον επόμενο μήνα αρχίζουν οι εργασίες. Το τρίτο, πρόκειται να δημοπρατηθεί.
Επιπλέον, η εταιρεία εκτελεί διάφορα μικρά έργα προϋπολογισμού περίπου 200 εκατ. ευρώ, έχει επιλεγεί και εκπονεί μελέτες για το Σχέδιο του ΥΠΥΜΕΔΙ για την Οδική Ασφάλεια, θα αναλάβει και την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής, έχοντας ήδη αναπτύξει δραστηριότητα με οδικά έργα στα Βαλκάνια, ενώ ετοιμάζεται να μπει στο περιβαλλοντικά έργα με τους ΧΑΔΑ.
Τέλος, να σημειωθεί  ότι οι δαπάνες της εταιρείας έχουν μειωθεί  σημαντικά μετά τη μείωση του προσωπικού από περίπου 550 άτομα, σε 230 εργαζομένους σήμερα και τη μείωση των αποδοχών τους κατά περίπου 35%.

Προσθήκη σχολίου

Security code ανανέωση

Loading