are you social?      

A+ R A-
14 Οκτ

Νέες καταγγελίες για την μεταφορά καυσίμων στη Σαμοθράκη για την KAOIL AE

Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

 

Δεν έχει τέλος το σίριαλ με την υπόθεση μεταφοράς καυσίμων στη Σαμοθράκη από την εταιρεία "ΚΑΟΙΛ ΑΕ" και τον πετρελαιαγωγό που για άλλη μια φορά μέσω των καταγγελιών έρχεται στο προσκήνιο. Αυτή τη φορά οι καταγγελίες έγιναν από έναν άνθρωπο που παλαιότερα ήταν μέτοχος στην εταιρεία αλλά και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι αυτός ο άνθρωπος είναι ο αδερφός του κ. Νίκου Κούτλα , ο κ. Γιάννης κούτλας. "Οικογενειακή υπόθεση" θα σχολίαζε κάποιος , μπορεί αλλά οι καταγγελίες αφορούν τόσο την ασφάλεια πολιτών αλλά και όλων όσων εργάζονται για την μεταφορά των καυσίμων στο νησί και βέβαια το περιβάλλον.

Καταγγελίες από το παρελθόν

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στα τελευταία γεγονότα που για άλλη μια φορά κινητοποίησαν τις αρμόδιες αρχές.

Πριν από μήνες είχαμε γράψει τα όσα τότε έλεγε και ισχυριζόταν ο παπά-Νικόλας, ο Ιερέας του Προφήτη Ηλία Σαμοθράκης. Τώρα ήρθαν καινούργιες καταγγελίες στο φως απο τον κ.Ιωάννη Κούτλα. ( Να θυμίσουμε εδώ πως εδώ και καιρό τόσο ο Ιωάννης Κούτλας όσο και ο παπά-Νικόλας δεν ανήκουν στην εταιρεία εδώ και χρόνια.)

Αυτή την φορά αιτία και αφορμή για τον Ιωάννη Κούτλα ο οποίος κατήγγειλε την εταιρεία Καόϊλ είναι ότι κατά τα λεγόμενα του δεν τηρεί τα προβλεπόμενα σύμφωνα με τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρεί η εταιρεία τόσο εντός όσο και εκτός εγκατάστασης. Με λίγα λόγια τα ίδια που έλεγε κάποτε και ο παπά-Νικόλας. Μάλιστα ο παπά-Νικόλας προχώρησε ένα βήμα παρακάτω κάνοντας εκ νέου καινούργιες καταγγελίες σε βάρος της εταιρείας και μάλιστα μεταξύ άλλων μιλάει για "σοβαρές ευθύνες". Προχώρησε σε νέα καταγγελία εναντίον της εταιρείας και ως προς την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του αγωγού των 8 ιντσών η οποία μελέτη έληξε την 08/09/2011. "Θα είναι έγκλημα η ανανέωση αυτή εάν ου μη γένοιτο γίνει" όπως χαρακτηριστικά μας είπε.

Μάλιστα ζήτησε να κοινοποιηθούν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και πρός την εισαγγελία πρωτοδικών Αλεξ/πόλεως.

Οι νέες καταγγελίες

Σύμφωνα με τον κ. Ι. Κούτλα στις 30.8. 2011 και περί ώρα 19.30, μετά από καταγγελία του προς τη λιμενική αρχή Σαμοθράκης, διαπιστώθηκε από έλεγχο που διενήργησε να μεταφορτώνονται υγρά καύσιμα της εταιρείας "KAOIL AE" κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων των Ν. 3054/2002, Ν. 3446/2006 και της Υ.Α. 3131./1/01/99 (Γενικού Κανονισμού Λιμένα με αριθ. 18) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Το λιμεναρχείο Σαμοθράκης συνέταξε τη με αριθ. πρωτ. ΑΠ: 915/30-8-2011 σχετική έκθεση, την οποία κοινοποίησε για τις δικές της ενέργειες και προς τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ΚΑΟΙL ΑΕ , με έδρα τη Σαμοθράκη , έχει λάβει άδεια εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων Α κατηγορίας, με βασική προϋπόθεση - μεταξύ των άλλων- ότι οι αποθηκευτικοί της χώροι εκεί συνδέονται με σύστημα αγωγού με τη θάλασσα , σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 5. β) του Ν. 3054/2002. Ωστόσο, για τον εφοδιασμό υγρών καυσίμων του νησιού, αντί η μεταφορά να γίνεται δια του αγωγού όπως προβλέπεται , βυτιοφόρα ΦΙΧ της εταιρείας μεταφέρουν υγρά καύσιμα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης τα μεταφορτώνουν χύμα στο δεξαμενόπλοιο "ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ" , το οποίο στη συνέχεια τα μεταφέρει στο λιμάνι της Καμαριώτισσας , όπου μεταφορτώνονται σε βυτιοφόρα της εταιρείας με προορισμό τους αποθηκευτικούς της χώρας εκεί. Η διαδικασία αυτή γίνεται χωρίς να χρησιμοποιείται ο αγωγός.

Έτσι, την 30.8.2011 βυτιοφόρα Φ.Ι.Χ. της εταιρείας, μετέφεραν υγρά καύσιμα από τη Θεσσαλονίκη στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης, και περί ώρα 12.00 - 14.00 τα μεταφόρτωσαν χύμα στο δεξαμενόπλοιο "ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ" , χωρίς να τηρηθούν τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, που προβλέπονται από το άρθρο 25 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα. Στη συνέχεια το δεξαμενόπλοιο τα μετέφερε στο λιμάνι Καμαριώτισσας, χωρίς τη συνοδεία ρυμουλκού, κοντά στο σημείο επιβίβασης - αποβίβασης των οχηματαγωγών - επιβατών και κοντά στα καταστήματα της παραλίας, χωρίς και πάλι να ληφθούν τα μέτρα ασφαλείας του άρθρου 25.

Περί ώρα 19.00 στο λιμάνι της Καμαριώτισσας στο συνήθη τόπο μεταφόρτωσης, ενώ από το σημείο διέρχονταν πεζοί και οχήματα χωρίς κανέναν έλεγχο ή απαγόρευση , διαπιστώθηκε να έχουν μεταφορτωθεί καύσιμα από το άνω δεξαμενόπλοιο στο υπ' αριθ. κυκλοφορίας ΡΧ 7954 βυτιοφόρο ΦΙΧ μεταφοράς καμμένων λαδιών της εταιρείας, το οποίο δεν διέθετε πιστοποιητικό ADR, ούτε φυσικά νόμιμες ογκομετρικές ράβδους. Παρά τις διαπιστώσεις του τελωνείου και του λιμενικού και παρά τις παραβάσεις των άρθρων 4 του Ν. 3446/2006 παρ. 1.26., 1.31, 1.39, 1.40, 1.41 και 25 παρ.1 αρ. ιη, ιθ, κβ, κγ, κδ, κε, κζ, κθ, λ., λα, λβ, λγ, του Γενικού Κανονισμού Λιμένα με αριθ. 18, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των συνθηκών μεταφοράς και των συνοδευτικών εγγράφων δόθηκε η εντολή τα καύσιμα που είχαν φορτωθεί στο υπ' αριθ. ΡΧ 7954 ΦΙΧ καμμένων λαδιών να μεταφορτωθούν στο δεξαμενόπλοιο, χωρίς να ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο για τη διασφάλιση της νομιμότητας και διακόπηκε η μεταφόρτωση . Σύμφωνα τέλος με τον κ. Κούτλα " Την επομένη 31.8.2011 το απόγευμα,   αφού αναχώρησα από τη Σαμοθράκη, πληροφορήθηκα ότι έγινε μεταφόρτωση των καυσίμων από το άνω δεξαμενόπλοιο στα βυτιοφόρα της εταιρείας κατά τον ίδιο τρόπο , χωρίς να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις.

Παρά τις διαπιστωθείσες πλημμέλειες, πληροφορήθηκα ότι την 5.9.2011 συνέχισε η μεταφορά υγρών καυσίμων στο νησί κατά   τον ίδιο τρόπο και παρότι ενημέρωσα προφορικά και εγγράφως τις αρμόδιες αρχές , γεγονός που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά.

Είναι προφανές, ότι ο κατά' αυτόν τον τρόπο εφοδιασμός του νησιού με υγρά καύσιμα , μολονότι υπάρχει αγωγός στη θάλασσα που συνδέεται με τους αποθηκευτικούς χώρους της εταιρείας, χωρίς να τηρούνται ούτε και τα ελάχιστα μέτρα ασφαλείας για την προστασία ανθρώπων και περιβάλλοντος , εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος με απρόβλεπτες συνέπειες".

Κατόπιν αυτών,   ζητεί για προφανείς λόγους δημοσίου συμφέροντος, "να διενεργηθούν άμεσα οι αναγκαίοι έλεγχοι , για να διαπιστωθεί εάν τηρούνται και πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου για τη χορήγηση της άδειας εμπορίας Α ' κατηγορία ς στην ως άνω εταιρεία, καθώς και των συνθηκών μεταφοράς και διακίνησης των πετρελαιοειδών , όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.

Σημείωση: Από την πλευρά μας η εφημερίδα αναμένει τις τοποθετήσεις και τους ισχυρισμούς της εταιρείας για τα όσα σημαντικά καταγγέλει εις βάρος της αλλά και τις ενέργειες των αρμόδιων αρχών που είναι υπεύθυνοι για την λειτουργία της.

Οι καταγγελίες προς την αστυνομία έχουν αριθμό πρωτοκόλλου 1020/3450/19 με ημερομηνία 08-10-2011 ενώ στο υπολιμεναρχείο Σαμοθράκης είναι αρ. πρωτ. 1097/07-

Εφημερίδα Πανθρακική

Προσθήκη σχολίου

Security code ανανέωση

Loading

η είδηση της εβδομάδας

  • Απίστευτα προνόμια!!! Η ΔΕΥΑΑ πληρώνει τα χρόνια στρατού υπαλλήλου, για να βγει σύνταξη.
    Απίστευτα προνόμια!!! Η ΔΕΥΑΑ πληρώνει τα χρόνια στρατού υπαλλήλου, για να βγει σύνταξη. Μοιάζει σαν απίστευτο, αλλά είναι αληθινό!!! Σε μία περίοδο που "κυριολεκτικά βογγάν" οι εργαζόμενοι από τις τεράστιες περικοπές, οι συνταξιούχοι από "περήφανα γηρατειά" κατάντησαν σε επαίτες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν ξέρουν "που να κρυφτούν" από τα έξοδα των χαρατσίων, υπάρχουν εργαζόμενοι που "ζουν σε άλλη περίοδο". Βλέποντας στην "Διαύγεια"…