A+ R A-

Ο οδικός χάρτης για τη “Νέα Μεταπολίτευση”

Σάββατο, 30 Ιούλιος 2011 16:57 Δημοσιευμένο στο Πολιτική

Τις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, που θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, παρουσίασε ο Αντώνης Σαμαράς, μετά τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής υπό τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, στην οποία προήδρευσε.

«Ήρθε η ώρα μέσα από την κρίση να ανοίξει ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση. Γιατί μέσα από την κρίση, που βιώνουμε αυτόν τον καιρό, προβάλλει η ιστορική ανάγκη για μεγάλες και βαθιές τομές στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματός μας.

Αυτή την ιστορική ανάγκη υπηρετεί η σημερινή υπεύθυνη πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη Νέα Μεταπολίτευση, που θα οδηγήσει στη Νέα Ελλάδα.

Σήμερα, θέτουμε προς δημόσια διαβούλευση και συζήτηση τις προτάσεις μας για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας.

Οι αλλαγές αυτές απαιτούνται από τον ελληνικό λαό και κρίνουν την ευθύνη, την ωριμότητα και τη βούληση του πολιτικού μας συστήματος, να τολμήσει ριζοσπαστικές τομές, θέτοντας τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής.

Μιας εποχής, με τη Δημοκρατία μας θεσμικά πιο ισχυρή, πιο λειτουργική, πιο παραγωγική.

Με τον Έλληνα πολίτη να ξαναβρίσκει τη χαμένη εμπιστοσύνη του στους θεσμούς.

Την ελληνική οικονομία σε ένα νέο πλαίσιο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας.

Την κοινωνία μας πιο συνεκτική.

Το εθνικό μας σύστημα πιο δίκαιο, πιο σταθερό, πιο λειτουργικό.

Από σήμερα, ανοίγει ο εθνικός διάλογος για το νέο συνταγματικό χάρτη της χώρας.

Με τρόπο δημοκρατικό, υπεύθυνο και συντεταγμένο. Γιατί το Σύνταγμα και οι διαδικασίες άμεσης διαβούλευσης με το λαό, είναι σοβαρά θεσμικά και πολιτειακά ζητήματα για να γίνονται αντικείμενο κομματικών επιδιώξεων από την Κυβέρνηση.

Κινήσεις πρόσκαιρου επικοινωνιακού εντυπωσιασμού, που αποσκοπούν να συγκαλύψουν τα αδιέξοδα μιας αποτυχημένης κυβερνητικής πολιτικής, είναι δημοκρατικά απαράδεκτες και καταδικαστέες.

Τα δημοψηφίσματα δεν προσφέρονται για άλλοθι.

Απευθύνουμε πρόσκληση στις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, στους φορείς της κοινωνίας και της οικονομίας, στην κοινωνία των πολιτών, στον πνευματικό κόσμο, στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και τους κοινωνικούς εταίρους, να συμβάλλουν στη συλλογική προσπάθεια για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας.

Βασικές επιδιώξεις των προτεινόμενων κατευθύνσεων είναι:

–    η εξισορρόπηση και η σταθερότητα του πολιτικού συστήματος με τη δημιουργία ουσιαστικών αντίβαρων στον πρωθυπουργοκεντρικό σημερινό χαρακτήρα του.

–    η διαφάνεια στην πολιτική μας ζωή και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού στους θεσμούς και το πολιτικό προσωπικό που τους υπηρετεί.

–    η πιο αποτελεσματική προστασία των κοινωνικών αγαθών και των ατομικών δικαιωμάτων.

–    η συμβολή στην ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας.


Οι προτάσεις-κατευθύνσεις για τη δημόσια αυτή συζήτηση είναι οι εξής:

1.     Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας.

2.    Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.

3.    Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.

4.    Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή.

5.    Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας.

6.    Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα.

7.    Αναθεώρηση της διάταξης για την  ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους.

8.    Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας (πρόταση ΝΔ).

9.    Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και  εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους.

10.    Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.

11.    Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή  του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής.

12.    Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου.

13.    Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.

14.    Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας.

15.    Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής.

Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.

16.    Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο.

17.    Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του  Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

18.    Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών.

19.    Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου.

20.    Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.

21.    Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων , ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.

22.    Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.

23.    Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

24.    Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητάς τους.

25.    Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων  διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.

26.    Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.

27.    Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό.

28.    Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.

29.    Αναθεώρηση του άρθρου 24  ( και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου.

30.    Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας.

31.    Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.

Αυτός είναι ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση».

Απο το CRUDE OIL στο LIQUEFIED NATURAL GAS

Σάββατο, 30 Ιούλιος 2011 16:05 Δημοσιευμένο στο Επικαιρότητα

Στην Αλεξανδρούπολη, εδώ και είκοσι τουλάχιστον χρόνια, μιλάμε για έργα, υποδομές και επενδύσεις. Μιλάμε για ανάπτυξη του λιμανιού, για περιφερειακό, για Λιμενική Ακαδημία, για κόμβο συνδυασμένων μεταφορών και ενέργειας για διεθνές εμπορευματικό κέντρο, για θαλάσσιο αιολικό πάρκο, για ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, για πετρελαιαγωγό για χρυσορυχεία κ.α

Και ενώ από όλα αυτά δεν έχει γίνει τίποτα, μας πρόεκυψε, μέσω Αθηνών (εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 26-7-2011), η είδηση για ένα ακόμη έργο, τον θαλάσσιο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο οποίος σύμφωνα με την είδηση οριοθετείται στο ίδιο σημείο του αντίστοιχου τέρμιναλ για τον πετρελαιαγωγό. 

«Η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) ενέκρινε το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Gastrade, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου για τη δημιουργία πλωτού τέρμιναλ υγροποιημένου φυσικού αερίου στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

O Υπεράκτιος Σταθμός Παραλαβής και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στο Θρακικό πέλαγος θα κατασκευαστεί περί τα 22 χλμ., νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.

Ο υπεράκτιος αυτός σταθμός θα παρέχει φυσικό αέριο μέσω υποθαλάσσιου και στη συνέχεια μέσω χερσαίου αγωγού στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) με σύνδεση στην περιοχή της Αμφιτρίτης».

***

Με τις τιμές του πετρελαίου να ανεβαίνουν συνεχώς, και τη χρήση του κάρβουνου να επιβαρύνει σε μέγιστο βαθμό την ατμόσφαιρα, το θέμα των εναλλακτικών πηγών ενέργειας γίνεται ολοένα και εντονότερο, η πιο δυνατή και προς το παρόν διαδεδομένη εναλλακτική μορφή ενέργειας είναι το φυσικό αέριο.

Στους ενεργειακούς κύκλους είναι διάχυτη η πεποίθηση ότι το φυσικό αέριο θα αποτελέσει το διάδοχο του πετρελαίου στον 21ο αιώνα και η ναυτιλία, που αποτελεί τη βάση του παγκοσμίου εμπορίου, θα συμμετέχει δυναμικά στις νέες προκλήσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, η κατανάλωση φυσικού αερίου θα καλύπτει το 1/4 των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών το 2030.

Η μεταφορά του, εξαρτάται από την κατάστασή του. Σε αέρια κατάσταση μεταφέρεται με αγωγούς υπό υψηλή πίεση, ενώ σε υγρή κατάσταση μεταφέρεται με πλοία. Το γεγονός ότι ένα κυβικό μέτρο υγρού φυσικού αερίου αντιστοιχεί σε 600 κυβικά μέτρα αερίου σε ατμοσφαιρική πίεση επεξηγεί και την αυξανόμενη ζήτηση διακίνησής του με πλοία. Μεταφέρεται με ειδικού τύπου πλοία, τα LNG (Liquefied Natural Gas).Υπόψη ότι υπάρχουν και τα πλοία LΡG τα οποία μεταφέρουν το υγραέριο(παράγωγο του πετρελαίου)

Ενώ η χρήση του είναι γενικά αποδεκτό ότι είναι οικολογική, η μεταφορά του και ειδικά σε υγρή μορφή με πλοία εγκυμονεί κινδύνους.

Οι ατμοί του, από την εξάτμιση, είναι εύφλεκτοι και μπορεί να δημιουργήσουν έκρηξη κάτω από ορισμένες συνθήκες. Τον Ιανουάριο του 2004, σε ατύχημα (έκρηξη) στον τερματικό σταθμό στo λιμάνι Skikda της Αλγερίας έχασαν τη ζωή τους 27 άτομα και τραυματίστηκαν πάνω από 100.

Η Ελλάδα, από το 2009, διαθέτει ένα τερματικό σταθμό εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, στη νησίδα Ρεβυθούσα, απέναντι από την Πάχη Μεγάρων. Παγκοσμίως υπάρχουν σήμερα είκοσι (20) τερματικοί σταθμοί εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου και διπλάσιοι εισαγωγής.

Οι τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου (το χερσαίο τμήμα τους- βλέπε Αμφιτρίτη ) από τη νομοθεσία της Ε.Ε. ( Οδηγία 96/82/ΕΚ - Seveso Ι και 2003/105/ΕΚ Seveso II ενσωματώθηκαν στο εθνικό μας δίκαιο ΚΥΑ 12044/2007 ΦΕΚ 376 Β/19-3-2007 ), θεωρούνται επικίνδυνες εγκαταστάσεις και πρέπει να λαμβάνονται ειδικά μέτρα.

Για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού και τις πλωτές εγκαταστάσεις όπου θα καταπλέουν τα πλοία LNG, ισχύουν αυτά που ίσχυαν και για τον πετρελαιαγωγό. Στην Αλεξανδρούπολη – χρόνια το φωνάζουμε και το γραφούμε – απαιτούνται «Ναυτιλιακές υποδομές» που προβλέπονται για κάθε θαλάσσια περιοχή με αυξημένη κίνηση, και κάθε σύγχρονο λιμάνι «Διεθνούς Ενδιαφέροντος». Σκοπός τους είναι η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, η ασφαλής λειτουργία των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων, ώστε να εξασφαλίζεται σε μέγιστο βαθμό η αποτροπή ναυτικών ατυχημάτων και κατ επέκταση η προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Η τυχόν λειτουργιά του τερματικού σταθμού πετρελαίου ή φυσικού αερίου θα απαιτήσει οι ίδιες υποδομές, λειτουργίες και μέτρα να ενισχυθούν ποιοτικά και ποσοτικά λόγω :

  • της επικινδυνότητας των μεταφερομένων φορτίων ( crude oil ή liquefied natural gas ),
  • του μεγέθους των πλοίων ( 100.000-300.000 DWΤ για τα Δ/Ξ και 80.000-160.000 m3 για τα LNG ) που θα διακινούν τα φορτία     και
  • του μεγάλου αριθμού (300-350 το χρόνο) των πλοίων που θα καταπλέουν.

Να ληφθεί υπόψη ότι οι απαιτούμενες υποδομές για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος θα δημιουργήσουν, πρόσθετες νέες θέσεις εργασίας, πλέον αυτών που προβλέπονται για τα ίδια τα terminal.

Ο θαλάσσιος τερματικός σταθμός Αλεξανδρούπολης είτε διακινεί υγροποιημένο φυσικό αέριο είτε πετρέλαιο, θα εγκυμονεί τους ίδιους κινδύνους για το περιβάλλον. Το μόνο «κέρδος» από τη λειτουργία του πρώτου είναι ότι δεν θα μας προβληματίζει το έρμα αφού τα πλοία θα καταπλέουν έμφορτα.

***

Ανάπτυξη και περιβάλλον μπορούν να συνυπάρχουν. Οι Διεθνείς Συμβάσεις, οι Συμφωνίες και οι Κοινοτικές Οδηγίες, οι οποίες έχουν σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος διέπονται από τη φιλοσοφία ότι ανάπτυξη και περιβαλλοντική προστασία, υπό προϋποθέσεις, μπορούν να συνυπάρχουν, να αλληλοϋποστηρίζονται και να ενισχύονται.

Οι «προϋποθέσεις» δεν είναι μια αφηρημένη έννοια αλλά συγκεκριμένα «μέτρα και μέσα προστασίας», τα οποία, καταγεγραμμένα για κάθε είδους επένδυση χωριστά, Κράτος και επενδυτές οφείλουν να σεβαστούν. Εδώ, είναι και το κρίσιμο σημείο όπου τοπική κοινωνία και τοπικοί άρχοντες οφείλουν να βάλουν κόκκινη γραμμή. Στα «αναγκαία μέτρα και μέσα προστασίας».

Οι επενδύσεις, όπως και αν λέγονται (πετρελαιαγωγός, φυσικό αέριο, χρυσορυχεία κλπ), πρέπει να προχωρήσουν αλλά μόνο και εφόσον «τα αναγκαία μέτρα και μέσα προστασίας» εξασφαλιστούν.

Παπανικολόπουλος   Νικόλαος

Υποναύαρχος Λ.Σ ( ε.α )

Πρόεδρος Ένωσης Πολιτών ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΡΑΚΗΣ

Δέκα κρουαζιερόπλοια με 30.000 επιβάτες θα «δέσουν» μέσα στον Αύγουστο στο λιμάνι της Σούδας στα Χανιά και ο δήμος Χανίων ετοιμάζεται να υποδεχθεί τους επιβάτες τους με ενημερωτικό υλικό για την πόλη.

Χθες κατέπλευσε στο λιμάνι το κρουαζιερόπλοιο Navigator of the Seas με 3.495 επιβάτες από 58 χώρες και 1.189 άτομα πλήρωμα. Το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο θα «πιάσει» Σούδα άλλες έξι φορές μέσα στο μήνα.

Με ευθύνη του Δήμου Χανίων στους επισκέπτες του πλοίου διανεμήθηκε έντυπο και ηλεκτρονικό πληροφοριακό υλικό από το περίπτερο Τουριστικής Πληροφόρησης (info point) που λειτουργεί στο λιμάνι της Σούδας ενώ πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό θα διανέμεται σε επισκέπτες της πόλης των Χανίων και από τα υπόλοιπα τρία σημεία που λειτουργούν γι' αυτό το σκοπό από το Δήμο Χανίων. Το υλικό αυτό θα διανέμεται σε όλους τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων που θα καταπλεύσουν στα Χανιά.Εμείς εδώ σαν θεατές παρακολουθούμε τους παράγοντες του τόπου μας να τρώγονται για τα κομματικά τους συμφέροντα για το ποιος φταίει που σταματούν τα έργα στο λιμάνι.Συνεχίζουν να ζουν εκτός πραγματικότητας, συνεχίζουν να απογοητεύουν τους πολίτες αυτού του τόπου, συνεχίζουν να λειτουργούν μόνο για το προσωπικό τους ώφελος.Στα υπόλοιπα των Χανίων σιγά σιγά ας μάθουμε πρώτα τα ναυτιλιακά και εφοπλιστικά θέματα και μετα βάζουμε μπρος και για προσέλκυση τουριστών...

Θα προχωρήσει η αντιαρματική τάφρος

Παρασκευή, 29 Ιούλιος 2011 16:47 Δημοσιευμένο στο Επικαιρότητα

Η ελληνική γραμμή "Μαζινό", ακριβώς 71 χρόνια μετά την επιχειρησιακή «χρεοκοπία» της παραγματικής γραμμής Μαζινό στα γαλλογερμανκά σύνορα και την υπερφαλάγγισή της από τις τεθωρακισμένες δυνάμεις των Γερμανών, προχωρά κανονικά στον Έβρο, όπως διαπίστωσε ο εμπνευστής της αντιστράτηγος και Α/ΓΕΣ Φραγκούλης Φράγκος. Συνολικά θα φτάσει τα 120 χλμ μήκος και τα 30 και σε άλλα σημεία 35 μέτρα πλάτος και 12 βάθος σε μία προσπάθεια να αποτραπεί αυτό ακριβώς για το οποίο έχει προειδοποιήσει πρώτη η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και το defencenet.gr.

Να αποτραπεί η ταχεία ζεύξη του ποταμού με τις νέες γέφυρες εφόδου που κατασκευάζουν οι Τούρκοι. Το δημοσίευμα της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ τον Ιούλιο του 2009, θορύβησε το ΓΕΣ, το οποίο ερεύνησε το θέμα, διαπίστωσε ότι αυτό ακριβώς ίσχυε και ο νέος - τότε Α/ΓΕΣ Φραγκούλης Φράγκος τα Χριστούγεννα του 2009, έδωσε εντολή να ξεκινήσει με σύμφωνη γνώμη του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου.

Βασικός στόχος να χαθεί η δυνατότητα ταχείας ζεύξης του ποταμού. Η αντιαρματική τάφρος θα στελεχωθεί από αντιαρματικές φωλέες στα κρίσιμα σημεία, από νέες σταθερές θέσεις πολυβολείων αι γενικά θα υπάρξει μια πλήρη αναθεώρηση των επιχειρησιακών δεδομένων στον Έβρο.

Διαγράφονται οριστικά από ελληνικής πλευράς όλα τα σχέδια αντεπίθεσης στην πεδιάδα της Ανδριανούπολης, αφού μπορεί η τάφρος να αποτρέπει την ταχεία ζεύξη του ποταμού από τα ανατολικά αλλά ταυτοχρόνως είναι απαγορευτική για οποιαδήποτε προσπάθεια αντεπίθεσης από τα δυτικά προς τα ανατολικά.

Η αρχή της τάφρου αφορούσε μία κατασκευή μήκους 14,5 χλμ από το χωριό Μαράσια μέχρι το χωριό Ν. Βύσσα και ο επιτυχής απολογισμός όσον αφορά την ανακοπή της εισόδου λαθρομεταναστών από τη συγκεκριμένη περιοχή, άναψε πράσινο φως για την επέκταση του έργου προς Βορρά και Νότο.
Ήδη έχει προχωρήσει το 17% του έργου, ενώ στην πορεία διαπιστώθηκε ότι πρέπει να υπάρξει εκβάθυνση του όλου έργου και να σκαφτεί νέο τμήμα μήκους 2.500 μέτρων, στη περιοχή ανατολικά του χωριού Αρδάνιο.

Η μελέτη συντάχθηκε τον Δεκέμβριο του 2009, κατόπιν εντολής του Αρχηγού ΓΕΣ, από στρατιωτική επιστημονική ομάδα υπό την καθοδήγηση καθηγητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για την κατασκευή αρχικά κατάλληλης αντιαρματικής τάφρου για την ενίσχυση της άμυνας του Εβρου ποταμού.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα του όλου έργου, πέρα από την διαγραφή των πιθανοτήτων εκτέλεσης επιθετικής επιχείρησης από ελληνικής πλευρά: Κατ'αρχήν να συμβεί αυτό που συνέβη και το 1940, δηλαδή να παρακαμφθεί η αγκυλωμένη αμυντική διάταξη από πλευρική κίνηση.

Όπως μπήκαν το 1940 στη Γαλλία μέσω Βελγίου και Ολλανδίας έτσι να μπούν και τώρα μέσα Βουλγαρίας.

Η Βουλγαρία είναι πολύ μικρή απέναντι στις τουρκικές δυνάμεις οι οποίες έτσι ή αλλιώς θα έμπαιναν 10-20 χλμ μέσα στο έδαφός της και για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, μέχρις ότι τσακίσουν την αμυντική διάταξη που προς την πλευρά της Βουλγαρίας είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.

Δεύτερον υπάρχουν οι αερομεταφερόμενες δυνάμεις.

Στο ΓΕΣ έχουν υπολογίσει την κάθετη υπερκέραση του εμποδίου, αλλά στόχος τους είναι να εμποδίσουν τις Follow-on-Forces, δηλαδή τα τεθωρακισμένα, τις μεγάλες μάζες πεζικού με τα χιλιάδες ΤΟΜΑ. Θεωρούν ότι τρις αερομεταφερόμενες δυνάμεις μπορούν να τις "στριμώξουν" και να τις εξοντώσουν, αν δεν ενισχυθούν μέσα στις δύο πρώτες ώρες από αρματικές δυνάμεις και πυροβολικό.

Θεωρούν ότι οι Τούρκο δεν μπορούν να μεταφέρουν «επιβιώσιμες» δυνάμεις με αερομεταφορά στο δυτικά του Έβρου και να έχουν την ελπίδα ότι αυτές θα μπορέσουν να ανθέξουν την πίεση των ελληνικών αρματικών δυνάμεων. Άλλωστε τα περισσότερα σενάρια στα οποία ασκούνται τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αφορούν την εξάλειψη αεροπρογεφυρώματος είτε στον Έβρο είτε στα νησιά.

Το κακό είναι ότι η ιστορία έχει αποδείξει πως ότσν υπάρχει ένα «σταθερό» αμυντικό εμπόδιο, όπως είναι ο φράχτης του Έβρου, πάντα δίνεται στον αντίπαλο η δυνατότητα και ο χρόνος να το υπερβεί με κάποιο στρατήγημα και να μετατρέψει το υποτιθέμενο εμπόδιο σε παγίδα θανάτου για τους αμυνόμενους. Ας ελπίσουμε ότι στην περίπτωση της νέας αμυντικής γραμμής Έβρου δεν θα χρειαστεί να το μάθουμε ποτέ…

Να σημειώσουμε το μόνα σίγουρα θετικά στοιχεία από την όλη υπόθεση: Πρώτον αξίζουν συγχαρητήρια στο Μηχανικό που έχει κάνει πραγματικά θαύματα και αποδεικνύει πόσο λείπει η θρυλική ΜΟΜΑ από το οπλοστάσιο εκσυγχρονισμού του ελληνικού κράτους. Δεύτερον θα αυξηθεί η γεωργική παραγωγή της περιοχής τόσο γιατί το έργο θα χρησιμοποιηθεί ως εγγειοβελτιωτικό. Επίσης σίγουρα θα συμβάλει στην μείωση των λαθρομεταναστών…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

 

coctailstories